Alla inlägg den 26 juni 2013

Av liliths s - 26 juni 2013 18:32

Jaha, Hej igen!

Nu byter jag "samtalsämne". Idag va jag Anton och mamma inne hos polisen. Vi är där för att jag har fått nog av att behöva lyssna till skitsnack om mamma och få se Anton min "stora" lillebror bli dragen i armarna för att han inte vill följa med...

 

Jag tänkte berätta om en av alla dessa hundratals händelser medans jag nu sitter i garderoben med en skål jordgubbar och ett fotbad som mamma precis kom in med...

 

Pappa är en skitstövel och jag hatar honom!

Så nu mår jag bättre...

 Nu i vintras/höstas så höll jag och mamma på att bli påkörda av en svart bil. Den svarta bilen var pappas för jag såg nummerplåten och pappa kom ut senare ur den när han stannat en meter framför mig...

 

Jag och mamma skulle gå upp till Galgamarks pizzerian för att hämta "Titomat" som vi kallar det. Det är indiskt iallafall. Vi hann int längre än till precis utanför porten och till soprummet. Där såg jag en bil komma i ca 60km/h precis emot oss. Bilen var svart och jag kände igen nummerplåten. Jag skriker det vanliga tjejskriket och puttar undan mamma mot soprummet, själv står jag kvar. Jag får alltid den reaktionen att sjasa bort andra innan mig själv. Bilen stannar ca 1-2 meter framför mig och bildörren öppnas. Ljuset tänds då i bilen och jag ser pappa sitta fram i med Anton i framsätet. Jag står och kämpar emot tårarna som kom av rädsla, medans mamma står vid soprummet och håller för magen. Ni vet man kan få för mycket magsyra och det gör jätteont då!!!

 

Jag ser att Anton sitter inne i bilen och gråter. Jag skakar och halv gråter. Pappa tittar på mamma efter att jag har gjort det och säger:- Sluta fjanta dig nu! Det var väl inget!

Pappa tittar på mig och säger:- kom här... men jag går till mamma, och känner stor oro för att Anton sitter kvar i den bilen. Pappa tittar på honom och säger:- Men är du med ledsen nu!?! Sen tittar han på mig igen och jag är rädd för att han ska få ett av sina utbrott, där han kan slå söner allt!

 

   - Kom här nu, säger han till mig, jag har något till dig. Han vänder sig bakåt i bilen, där det förmodligen ligger en kasse efter dagens inköp på öland. Han tar fram ett armband, dörren till förarsätet är öppen, så han säger igen:- Kom här. sa han med sin fjäskröst som om ingenting hade hänt. 

 

 Jag tittar på mamma och hon blingar har jag för mig om att jag ska gå fram vilket jag iallafall gör. Han visar mig det mest gräsliga armbandet jag någonsin sett det står: LISA på det och jsg tycker om limegrönt och inte olivgrön blandat med skogsgrön vilket armbandet va. Han ger mig läderrämmen och jag tar denmed motvilja. Han tittar tillbak på mamma, sedan på Anton och säger:- Ska du av här eller? Anton bara nickar medans han torkar tårarna och tar alla Leksaker han fått. Antagligen som mutor för att ha berättat en massa saker om mamma som pappa vill höra han vill höra och gör till skitsnack. Anton går ut ur bilen med en jätte kasse med bara leksaker i och en väska med kläder(tror jag). Pappa åker med surmulen( verkligen sur) min och vi andas ut och vi går in och ringer pizzerian och bästerller en pizza till Anton. Detta gjorde vi medans vi pratade men vad vi exakt sa kommer jag inte ihåg. 

 

Detta berättade jag om för polisen idag, bland mycket annat. Och jag var inspelad medans jag berättade det(ganska coolt tycker jag). Det satt folk på andra sidan väggen och lyssnade och tittade på. Ganska så pressad kände jag mig så jag glömde en del händelser och detaljer. Men de sa att de skulle ringa och be mig komma in igen ifall jag hade missat något, eller om de undrade någonting. Nu är jordgubbarna slut och jag är färdig med fotbadet så:

 

   Tack och hej för mig denna gången, hoppas att någon läser! :$

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards