Direktlänk till inlägg 21 juni 2013

Idag är det midsommar så jag ringde Ozzians Pappa...

Av liliths s - 21 juni 2013 11:27

Idag ringde jag till Gert som vanligt, jag brukar göra det varje dag. Och då som vanligt så får jag tala in på telefonsvararen och lägger på efter att ha sagt ungefär såhär:

   - Hejdå! Ja hej! ngt ngt ngt.... Jag vill prata med Ozzian och jag vill att han är med oss på midsommar ... hm.. ja: Jag saknar dig ozze och vill att du är med oss o åker ut till morm.. Maria och Nico. Då kan vi göra en #midsommar  midsommar stång och knyta kransar! XD Och det åskar ju nu och jag saknar dig för jag är lite rädd för åskan... Vill att du kommer och jag saknar dig! Puss ja.. Hej!  

 

Ungefär så sa jag...

Så eftersom att ingen svarade så ringde jag till Siv ozzes farmor. Jag ringde några ggr men det var nog ingen hemma. Så då sökte jag upp Agges nr och jag ringde... 

 

   - Hej!? sa jag. Det är Lisa.

   - Hej? Varför ringer du på min mobil Lisa?!

   - Därför att ingen svarar på Gerts, och jag vill prata med Ozzian kan jag få göra det?

   - Nej, vi har JU lärt oss att inte svara på det nummret. Och nej det kan du inte...

   - Men jag vill ju prata med honom, det är ju min rättighet eftersom att jag är hans syster!!!  

   - Nej, jag tänker inte diskutera det med dig Lisa. Det är en vuxens ansvar att prata om  ansvar och rättigheter. inte ditt. Du är ett barn, och har fått lära dig att prata om sånt alldeles för tidigt... :(

   - Ja, jag har fått lära mig sånt men det är ändå min rättighet att få prata med ozze om jag vill det.

   Det var ungefär såhär samtalet förtsatte i nio minuter med giftiga komentarer i varje mening... JAg har lärt detta språket sen dess jag var 2 år eller tidigare och nu är jag 14 så jag kan det psykopatiska språket. Eftersom att min pappa pratar så... Och en sak från förra inlägget hon hette inte Agda, det var ett annat namn: Agnieszka typ...  

 

Ja just det det var ngt annta hon sa också... Jag kommer inte ihåg det för tillfället men redigrar senare...

Och sen så pratade jag med Siv också i telefon. Hon sa att vi (jag , mamma och Anton) får vänta tills han kommer om en vecka... Då får ni ta igen den tiden, mm, ja.. mmm. så sa Siv.. ):):):):):(:(:(:(

Men iaf så är det midsommar och jag ska med en liten del av släkten (utan Ozzian) :'( som ska fira midsommar och önskar alla en glad  midsommar!!! :D

Hem
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av liliths s - 26 juni 2013 18:32

Jaha, Hej igen! Nu byter jag "samtalsämne". Idag va jag Anton och mamma inne hos polisen. Vi är där för att jag har fått nog av att behöva lyssna till skitsnack om mamma och få se Anton min "stora" lillebror bli dragen i armarna för att han inte vi...

Av liliths s - 17 juni 2013 10:04

  Hej, nu har jag varigt och lämnat min lillebror Ozzian på dagis. Ozze vill inte gå till sitt dagis när han ska dit, han vill va hemma och jag förstår honom! Hos oss (mig, mamma och Anton) bor han från torsdag eftermiddag till måndag morron, och han...

Av liliths s - 14 juni 2013 21:02

1. Naglar andas inte...! 2. Om du nu har sett ozze bita på sina naglar så är det DITT ansvar att berätta det för mamma, mig o Anton... han tuggar aldrig på sina naglar här hemma, ALDRIG!!! Men om du nu vilket det verkar som har sett ozze tugga på sin...

...

Av liliths s - 14 juni 2013 19:20

Okej, idag så ville jag måla min lillebrors naglar, han älskar när jag gör det så därför blev jag lite förvånad när han sa att han inte ville...   Jag sa:     - ska vi måla dina naglar Ozze?      - nej, jag vill inte...   dem kan inte andas då......

Av liliths s - 28 maj 2013 11:18

Åkte till stan. Hade bestämt mötesplats + tid. En minut innan ändrades detta. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards