Alla inlägg den 17 juni 2013

Av liliths s - 17 juni 2013 10:04

  Hej, nu har jag varigt och lämnat min lillebror Ozzian på dagis. Ozze vill inte gå till sitt dagis när han ska dit, han vill va hemma och jag förstår honom! Hos oss (mig, mamma och Anton) bor han från torsdag eftermiddag till måndag morron, och han bor här varannan "helg". Resten av tiden bor han hos sin pappa Gert och hans sambo som jag aldrig uppfattade namnet på men Ozzian säger Dagge och Gert Agge så jag tror det var Agda... (Gammalt! Om det nu är hennes namn)...

  

Oj, jag kom visst av mig... Jag har lämnat Ozze på dagis med Anton... Och då så när vi hade uppmuntrat honom här hemma och sedan kom till dagiset så var han helt tyst. Han pratade inte eller sa ngt, han satt bara i vagnen helt tyst... Till slut så kom dagisfröken Åsa, henne känner jag väl eftersom att hon var min dagisfröken när jag var liten, hon sa att de skulle ha potatis tävling och att de hade väntat på Ozzian. Ozze bara satt, han ville inget. Åsa lyfte upp honom ur vagnen och han följde med mig och Anton in.


Vi lämnade han saker och gav honom massa kramar och slägpussar! Jag såg hur han "la" ifrån sig sitt riktiga jag, och blev den där starke som klarar allt.   Så han stålsatte sig så som jag och Anton brukar göra när vi pratar eller träffar Gert eller vår pappa Viktor...   Hatar båda namnen, och avskyr verkligen att säga pappa! Tillbaks till dagiset.

Jag sa till Ozzian att han skulle komma ihåg att säga till Dagge att naglar inte andas, för dem har inga näsor eller porer som huden! Han nickade. Och så sa jag också: - Och sen ikväll kan du ju titta på älv-filmen med Elina (Barbie) som du fick med dig... Ja, fick jag till svar. Och Anton sa: - Och så har du ju bakuganen också... ;P Sen som alltid, så ser han så sorgsen ut när vi ska gå. Vi säger: Och sen ikväll så kan vi ringa, och så imon så kan vi komma till dig, och en massa saker kan vi göra! Gert svarar aldrig när vi ringer, och Ozze får inte ringa oss!!!   Sist jag o Anton va hos Ozze på dagis o hälsade på, när Gert skulle hämta Ozze så sa Åsa till Gert:- Ja, på sovstunden så kom Ozze med en napp som han hade i väskan, och jag sa att han inte skulle ha den, för han har ju slutat med napp. - Ja, jaha mm, det va bra. sa Gert till svar. Då när Åsa sa de orden så tänkte jag " Men nej! Ozze har inte alls slutat med napp! Han har ju det fortfarande hemma hos oss!"   Jag tänkte detta men sa inget, vilket var ett misstag... Man ska ju säga det man tycker och tänker o vill! Så nu i efterhand har jag sagt till Gert att Ozzian inte alls har slutat med napp, och han(Gert då) bara muppar sig och kommer med undanflyckter hit och dit. Och skyller på mig eller mamma...>_< Åh, den gåsen!   Och nu sist jag skrev så skrev jag om att Ozze skulle ha nagellack, och att Gert inte ville det... Hmm!? Men nu så har han(Gert) bestämt att Ozzian inte ska ha nagellack, men han är inte ensam om den saken! Ozze kan säga vad han vill själv(han vill ha nagellack), och mamma bestämmer också. Jag och Anton är också med, vi är ju hans syskon! Tack och hej för denna gången!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards